تعبیر خواب حرف گ
گیلاس

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

گیلاس اگر در فصل خودش در خواب دیده شود تعبیری ندارد ولی اگر در غیر فصل مثلا در زمانی که برف بر زمین نشسته و آبها یخ بسته گیلاس ببیند و بخورد خوب نیست بخصوص اگر مزه اش ترش باشد. گیلاس و آلبالو را خوب ندانسته اند و بیشتر به خاطر ترشی مزه اش آن را غم و اندوه تعبیر کرده اند ولی اگر در خواب ببینید گیلاس می خورید و آن کاملا شیرین است بد نیست. چنانچه کال باشد بهتر است.

لوک اویتنهاو می گوید :

گیلاس

خوردن آن : دعوا

چیدن آن : شادی

درخت گیلاسی پر از شکوفه : سرگرمی ، خوشبختی

کیک گیلاس : سوء تفاهم

مولف گوید :

اگر در خواب گیلاس سرخ وگیلاسی که به سیاهی می زند را به وقت خود بیند، دلیل بر مال و خواسته بود و گیلاسی که به زردی می زند، دلیل بیماری است.

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ دیدن گیلاس در خواب ، نشانة آن است که بخاطر رفتار دوستانة خود محبوبیت کسب خواهید کرد .

۲ـ خوردن گیلاس در خواب ، علامت آن است که می خواهید به هدفی ارزشمند دست یابید .

۳ـ دیدن گیلاس سبز و کال در خواب ، دلالت بر آن دارد که خوشبختی نزدیک شما است .

گیسو

محمد بن سیرین گوید :

دیدن گیسوها درخواب، دلیل عز وجاه بود کسی را که گیسو دارد و سادات و زنان و توانگران را، دلیل مال است و صوفیان را دلیل بر دوستی با اهل پیغمبر (ص) است.

منوچهر مطیعی تهرانی گوید :

موی انبوه و نبافته بلند را گیسو می گویند. اگر بافته باشد طره است که طره تعبیر دیگری دارد. داشتن گیسو با شرحی که داده شد بستگی به رسم زمان دارد. وقتی بود که مردان گیسوی خود را بلند نگه می داشتند. در دوره ای نیز تنها علویان و صفویان و قلندران گیسو داشتند. در عهد صفویه گیسو مشخصه علویان بود که از احترام خاصی برخوردار بودند و هر جا می رفتند مردم مقدمشان را گرامی می داشتند ولی اینک حتی علویان صفویان نیز موی بلند را نمی خواهند و نمی پسندند.پس درباره گیسوی مردان حکم کلی نمی توان یافت اما برای زنان گیسو همیشه بوده و خواهد بود. گیسو برای زن عزت و آبرو و احترام خانوادگی است. اگر زنی در خواب ببیند گیسوی آراسته و بلند دارد نیکو است و خبر از این است که در خانواده و نزد شوهر عزیز و محترم تر خواهد شد. اگر زنی گیسوی کوتاه داشته باشد و در خواب ببیند گیسویش بلند شده تعبیر همانست که نوشتم اما اگر زنی در بیداری موی بلند داشته باشد و در خواب ببیند کوتاه شده عزت و احترام خود را از دست می دهد و سبک می شود . برای مردان نیز موی بلند و گیسو آبرو و شان و جاه و مقام است ولی اگر موی خویش را کوتاه ببیند دلیل بی آبروئی و تنزل شان و مقام نیست زیرا رسم کنونی این است که مردان گیسو نمی گذارند. اگر زنی در خواب ببیند که گیسویش را قیچی کرده اند یا در عالم خواب این ادراک برای او باشد که گیسویش قیچی شده و یا ببیند که قیچی را با گیسویش آشنا کرده اند خوب نیست زیرا آن زن بد نام می شود و مورد اتهام و افترا قرار می گیرد . این تعبیر فقط برای قیچی شدن است نه کوتاه شدن.

گیتار

منوچهر مطیعی تهرانی گوید : اگر اهل موسیقی نباشید و در خواب ببینید گیتاری می نوازید کاری را خراب می کنید که مورد سرزنش قرار می گیرید. گیتار هم مانند دیگر آلات موسیقی ارتکاب به گناه و تمایل به فساد و کشش به سوی خلاف تعبیر می شود. اگر اهل موسیقی باشید و گیتار در خواب ببینید هیچ تعبیر خاصی ندارد در غیر این صورت خواب شما می گوید به فساد و تباهی متمایل می شوید. اگر در خواب ببینید گیتاری را شکسته و دور افکنده اید از راه خلاف بر می گردید. اگر گیتار به دیگری تعلق داشته باشد و شما از او بگیرید و بشکنید در واقع مانع انجام یک کار خلاف می شوید.خرید و فروش گیتار در خواب نیز فساد و اشتغال به گناه است.

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ اگر خواب ببینید گیتاری دارید یا مشغول نواختن گیتار هستید ، علامت آن است که دوستان با شادی گرد هم جمع می آیند و روابط کاملی با هم برقرار می کنند .

۲ـ اگر دختری در خواب احساس کند سیم گیتارش از نت خارج شده است یا بدنة گیتارش شکسته است ، نشانة آن است که در روابط عاطفی مأیوس و نومید خواهد شد .

۳ـ اگر در خواب نوای سحرآمیز گیتار را بشنوید ، نشانة آن است که وسوسه های شیطان شما را تهدید می کند . باید نسبت به چرب زبانی و ملایمتهای دروغی دیگران بی تفاوت باشید .

۴ـ اگر خواب ببینید گیتار می نوازید ، علامت آن است که روابط افراد خانواده تان همواره بر اساس تفاهم است .


گیاه

محمد بن سیرین گوید :

دیدن گیاه تازه به خواب، دلیل بر دین است و روزی فراخ. اگر بیند در میان گیاه زار مقیم شد، دلیل است در راه دین ثابت بود. اگر بیند بر تن او گیاه رسته بود، دلیل که نعمت بر وی زیاده شود. اگر بیند گیاه از صحرا به خانه برد، دلیل که از سفر مال حاصل نماید. اگر بیند گیاه از خانه بیرون ریخت، دلیل است مال خود به کار خیر صرف نماید. اگر بیند گیاه می خورد، دلیل که بیمار شود.

حضرت امام جعفر صادق فرماید :

دیدن گیاه درخواب، بر پنج وجه است.

اول: دین.

دوم: مال.

سوم: فرزند.

چهارم: ولایت و فرمانروایی.

پنجم: نیکوئی حال (خوبی وضع و حال).

آنلی بیتون میگوید :

۱ـ دیدن گیاهان در خواب ، نشانة آن است که در آینده نگرانیهایی به سراغ شما می آید .

۲ـ دیدن گیاهان سمی در خواب ، علامت آن است که باید بیشتر مراقب دشمنان خود باشید .

۳ـ دیدن گیاهان دارویی در خواب ، نشانة آن است که دوستانی صمیمی در کنار شما خواهند بود و از زندگی و کار خود راضی خواهید بود .



صفحه قبل 1 صفحه بعد